Tallinna Sadamal on parvlaevade ehituslepingud taskus
Tallinna Sadam sõlmis Poola ja Türgi laevatehastega lepingud nelja uue parvlaeva ehitamiseks mandri ja Eesti suursaarte vahelistele liinidele.
Kaks parvlaeva ehitatakse Poolas Gdánskis (Remontowa Shipbuilding) ja ülejäänud kaks Türgis Altinovas ja Yalovas (Sefine Shipyard) asuvates tehastes.
Parvlaevad on 114 m pikkused ning mahutavad 150 sõiduautot või kümme autorongi. Päästevahenditega varustatud sõitjakohti on reisiparvlaevadel 600. Uute parvlaevade projekteerija on Norra ettevõte LMG Marin.
Tallinna Sadam nõukogu esimees Remo Holsmer ütles, et sõlmitud lepingud annavad kõigile Eesti inimestele kindluse, et alates 2016. aasta sügisest on suursaarte ja mandri vahelistel liinidel tagatud kvaliteetne ühendus uute ja tänapäevastele nõudmistele vastavate parvlaevadega.
Enne lepingute sõlmimist tutvustasid Tallinna Sadama ja projekteerimisfirma esindajad parvlaevade projekti ja tehnilisi parameetreid Kuivastu, Rohuküla, Virtsu ja Heltermaa sadamate haldajale AS-ile Saarte Liinid.
Ettevõtte kinnitusel on ehitatavad laevad sobilikud olemasoleval taristul opereerimiseks ning nende teenindamine sadamates lisainvesteeringuid ei vaja.
Remontowa Shipbuildingu juhatuse liige Jan Paszkowski ütles, et viimastel aastatel on just Euroopa põhjapoolsete riikide vetes suurenenud nõudlus sarnaste aluste järele ning see annab ettevõttele võimaluse rakendada oma sellealaseid kogemusi ja oskusteavet ka Eesti vetesse projekteeritud parvlaevade ehitamisel.
Sefine laevatehase strateegiliste projektide juht Akin Tuzcuoglu väljendas samuti heameelt Tallinna Sadamaga sõlmitud lepingu üle kahe parvlaeva ehituseks.
“Omame viimastest aastatest head koostöökogemust projekteerimisfirmaga LMG Marin Norra vetesse nelja võrreldava parvlaeva ehitamisel ning rakendame seda kogemust 2016. aastal valmiva kahe parvlaeva ehitamiseks Tallinna Sadamale,” lausus Tuzcuoglu.
Remontowa Shipbuilding S.A. on Poolas Gdánskis asuv laevatehas, mis on asutatud 1945. aastal. Ettevõte kuulub enam kui 20 laevandusettevõtet koondavasse Remontowa Gruppi.
Sefine Maritime Shipyard Co on Istanbuli lähistel Altinovas/Yalovas 2005. aastal asutatud laevatehas, mis kuulub Türgi juhtivasse tööstus-, ehitus-, laevandus- ja turismisektori ettevõtteid koondavasse Kolin Gruppi.
SLK vaidleb edasi
Mandri ja saarte vahelise parvlaevaliikluse korraldamise hankel kaotajaks jäänud Saaremaa Laevakompanii on esitanud riigihangete vaidlustuskomisjonile juba kolm vaidlustust, kuna pole rahul Tallinna Sadama võiduga.
Esimese vaidlustuse jättis komisjon rahuldamata, teise osas saabub selgus ilmselt tänase jooksul ning kolmanda puhul pole veel teada, millal otsus tehakse.
Majandusminister Urve Palo usub, et parvlaevasaaga jätkub veel mõnda aega ning jõuab ilmselt ka kohtusse.
"Ma arvan, et need vaidlused, mis üleval on, ei ole viimased. Neid tuleb juurde. Ja tõenäoliselt kaevatakse neid otsuseid, mis on tehtud meie kasuks positiivselt, edasi kohtusse. See tõenäosus on väga suur. Majandusministeeriumis me oleme sellega harjunud ja [seda] arvestanud," rääkis Palo eile "Aktuaalsele kaamerale".
Toimetaja: Priit Luts