Elron: 1,5 tunniga ei hakka rong Tallinnast Tartusse sõitma veel niipea
Elroni juht Andrus Ossip ja müügijuht Ronnie Kongo ütlesid ettevõtte tuleva aasta plaane tutvustades, et 1,5 tunniga Tallinnast Tartusse sõitmine jääb ebareaalseks ka siis, kui piirkiirus sellel raudteel suudetakse tõsta 135 kilomeetrini tunnis. Küll aga kahaneb sõiduaeg peatselt alla kahe tunni pikkuseks.
Kongo rääkis, et nad tahavad igal aastal sõiduplaani tihendada, sest nõudlus selleks on olemas. Seda tehakse ka tuleval aastal ning juba pühapäevast lisandub üks väljumine Tartusse, nii et Tallinna ja Tartu vahel on taas üheksa ühendust päevas.
Tänu Tapa ja Tartu vahel tehtud remondile liigub Tallinna-Tartu vahel rong nüüd alla kahe tunni, täpsemini 1 tund ja 57 minutit.
"See on olnud meie eesmärk, võrreldes bussiga on see juba selge ajavõit," lausus Kongo. "Tooks näite Soome poolt. Kui võtame Helsingi ja Turu vahelise ühenduse, mis on sarnane Tallinna-Tartu vahemaaga, siis nemad suudavad pakkuda sõiduaega 1.53. Me polegi sellest väga kaugel".
Andrus Ossip märkis, et pooleteise tunniga Tallinnast Tartusse ei saa sõita ka siis, kui piirkiirus tõuseb 135 km/h, pigem on sel juhul sõiduajaks loota tund ja 45 või tund ja 50 minutit.
Uutest rongidest rääkides ütles Ossip, et reisijate arvu kasvu tõttu on lisaveeremit kindlasti tarvis. Otsus on vaja teha omanikul, kuid enne on vaja lahendada Balti jaama läbilaskvuse probleem, sest vastasel juhul rohkem ronge sinna ei mahu. Nimelt on Balti jaam tema sõnul pudelikaelaks, mis ei võimalda sõiduplaani ka Elroni jaoks päris sobivaks muuta.
Kuigi uute rongide osas ei ole veel kindlaid otsuseid tehtud, kirjeldas Ossip, et kindlasti võiksid olla nende istmed kraadi võrra mugavamad, samuti võiks rongis olla bistrooala, kust saaks osta sooje jooke ja suupisteid.
"Samas oleme huvitatud, et see rong oleks võimalikult palju sarnane olemasolevate rongidega, siis on hooldus- ja remondikulud kõige soodsamad," lisas ta ja märkis, et ühe rongi maksumuseks arvestatakse umbes 10 miljonit eurot.
Tuleva aasta keskel plaanib Elron kasutusele võtta uue piletimüügisüsteemi, mis tähendaks viipekaardi ja kontaktivaba pangakaardi kasutuselevõttu. Süsteem tahetakse üles ehitada avatult, nii et kui tulevikus lisandub uusi tehnoloogilisi võimalusi, saaks need süsteemiga liita.
Jätkatakse ka investeeringuid rongide tugijaamadesse ja mõnede rongide andmesideantennidesse, sest internetti kasutab rongis iga neljas reisija ja see number on aastatagusega võrreldes tõusnud 70 protsenti.
Eesti Raudtee: järgmisel viiel aastal suurenevad reisijate ebamugavused
Eesti Raudtee arendusdirektori Anvar Salometsa sõnul on Balti jaama läbilaskvusvõime suurendamine nende plaanides täiesti olemas, et mahtusid kasvatada. Lisaks tahetakse suurendada ka Tallinna-Keila liini läbilaskvust.
"Nende projektide üldistav nimetaja on ühtpidi see, et reisijatele ebamugavused järgmisel viiel aastal kindlasti suurenevad, see on möödapääsmatu. Aga parema homse nimel tasub seda teha," nentis ta.
Lisaks on plaanis panustada ka kasutajasõbralikkusesse. Üks hange reisijatele infotabloode paigaldamiseks on juba tehtud ning paigaldamist alustatakse Balti jaamas uue aasta esimestel kuudel.
Toimetaja: Karin Koppel