Rail Balticu kokkuleppelt on puudu veel Leedu Raudtee allkiri

Raudtee. (Foto: Postimees/Scanpix)
3.10.2016 15:31
Allikas: BNS
Rubriik: Majandus

Praeguseks on raudteeprojekti Rail Baltic rahastamise ja elluviimise kokkulepe saanud kõik allkirjad peale Leedu Raudtee oma, mida ühisfirma RB Rail ootab lähipäevil.

"Allkirjastamisprotsess on peaaegu lõpuni jõudnud, puudu on veel üks allkiri," öeldi Lätis registreeritud raudteeprojekti haldavast ühisfirmast RB Rail BNS-ile. Algselt oli allkirjastamine plaanitud lõpule viia möödunud nädala lõpus.

Enda allkirja pole enda sisemiste otsusprotsesside andnud veel Leedu Raudteed (Lietuvos Geležinkeliai), ent lähipäevil peaks lepingu allkirjastama ka nemad, lisas RB Raili esindaja.

Septembri lõpus kirjutas BNS, et Leedu Raudtee soovib, et raudtee ehitushankeid hakkaks korraldama ühisfirma RB Rail, ehkki kokku lepitud hankemudel näeb ette, et iga riik korraldab ehitushanked ise. Kui need korraldaks ühisfirma, saaks ka Leedu Raudtee ise hangetel osaleda. Leedu transpordiministeerium ei olnud aga nõus seda võimalust kaaluma.

Kokku allkirjastavad leppe plaanide kohaselt üheksa Baltikumi institutsiooni, ütles Rail Baltic ühisfirma RB Rail tegevjuht Baiba Rubesa reedel Läti parlamendi Euroopa asjade komisjonile.

Vastavalt kokkuleppele on RB Railil projekti juhtimise roll, rääkis Rubesa. Ettevõte haldab hankeid, juhendab projekti elluviimist ning turundus ja äritegevusi, lisas ta.

Kolme Balti riigi esindajad leppisid 7. septembril toimunud kohtumisel kokku edasises hangete korraldamise mudelis ja projekti elluviimise vastutusalas. Hanked jaotuvad kolme kategooriasse – vaid RB Raili korraldatavad hanked, ühisfirma läbiviidavad ühishanked ning riiklike rakendusasutuste enda korraldatavad hanked, mille üle RB Rail teostab ranget järelevalvet.

Rail Balticu projekt hõlmab kiire rahvusvahelise raudtee ehitust Tallinnast Leedu-Poola piirini. Rööpme laius on 1435 millimeetrit ehk Euroopa standard ja reisirongid sõidavad kiirusega kuni 240 kilomeetrit tunnis, samas kui kaubarongid sõidavad kiirusega kuni 120 kilomeetrit tunnis.

Toimetas
Laur Viirand

Nime väli peab olema täidetud
Mitte rohkem kui 50 tähemärki
Kommentaari väli ei saa olla tühi
Mitte rohkem kui 50 tähemärki
Kommentaari väli ei saa olla tühi
Mitte rohkem kui 1024 tähemärki
{{error}}

Teade toimetusele edastatud

Sellelt Ip-aadressilt on ligipääs piiratud

Samal teemal

Kommentaare veel ei ole. Ole esimene!

Vasta kommentaarile

+{{childComment.ReplyToName}}:
Vasta kommentaarile
Vasta

Laadi juurde ({{take2}})
Kommenteerimine on lubatud registreeritud kasutajatele!Olete sisseloginud kui {{userAlias}}
Nime väli peab olema täidetud
Mitte rohkem kui 50 tähemärki
Kommentaari väli ei saa olla tühi
Mitte rohkem kui 1024 tähemärki
{{error}}
Autendi ja kommenteeri ID-kaardiga.
Lisa uus kommentaar