Koolitusprotsesside venimine sunnib Nordicat osaliselt teenust ikka veel sisse ostma

Video
Liisu Lass
23.05.2016 18:48
Rubriik: Majandus

Lennufirmal Nordica pilootide koolitusprotsessi venimise tõttu ei ole ettevõtte kõik lennukid meeskondadega varustatud ja teenust tuleb endiselt sisse osta.

Samal ajal oma koolitust ootavate pilootide palgal hoidmine ja ka teistest firmadest meeskondade palkamine tähendab ettevõttele topeltkulutusi, vahendas "Aktuaalne kaamera".

Lennufirmal Nordica on praegu kokku kuus lennukit, millest kaks on püsivalt välja renditud ja lendavad teistes riikides.

Neljast lennukist, mis asuvad Eestis, saavad igapäevaselt lennata maksimaalselt kolm, sest kõikide lennukitele ei jagu piisavalt piloote, mistõttu tuleb vahepealsed lennud tellida teistelt lennufirmadelt.

"Aktuaalsele kaamerale" teadaolevalt jäi mai keskpaigas ära kaks lendu just seetõttu, et lennukisse ei olnud meeskonda panna.

Nordica juhatuse esimees Jaan Tamm ütleb, et nimekirjaliselt on piloodid 95% ulatuses formuleeritud. "Piloote, kes on täna koolitusprotsessis, on umbes paarkümmend ja paarkümmend tükki on valmis, kes juba täna reaalselt töötavad. Samas nendest paarikümnest, kes juba täna töötavad, on seotud uue põlvkonna koolitamisega."

Koolitusprotsess, mille tulemusel peaks piloot hakkama ise lendama ja kliente teenindama, võtab aega umbes kolm kuud.

Pärast põhjaliku tervise ja taustakontrolli tuleb pilootidel läbida ka simulaator- ning lennufirma koolitusprotsess.
Liinitreeningut viivad läbi instruktorid, kes teevad igapäevaselt liinilende. Kuna Nordica enda kaptenid on pidevalt lennus, siis ongi uute pilootide koolitus pikalt veninud.

"Täna võime juba kindlusega öelda, et koosseis on olemas, aga sõltub, kui ruttu ja kui hästi nad oma testid ja eksamid ära teevad," täpsustas lennufirma juht.

Jaan Tamme sõnul võeti Estonian Airist üle rohkem kui pooled praegu Nordicas töötavatest pilootidest. Ka nemad on pidanud läbima nii lennukitüübile vastava kui ka Nordica enda koolituse. Kuniks Nordical endal kõiki kapteneid ja piloote pole, tuleb lennufirmal teenust sisse osta, mis tähendab väga suuri kulutusi.

"Me maksame oma pilootidele juba treeningprotsessis palka ja samas oleme sunnitud rentima välispiloote selleks perioodiks. Sama asi on ka lennukitega. Aga samas on see paratamatu ja oli ka eeldatav, et uue start-up firma puhul see nii peab olema," ütles Tamm.

Lähitulevikus loodetakse Jaan Tamme sõnul katta kõik lennud oma lennukitega ja renditud lennukeid võiks olla vaid üks.

Toimetas
Priit Luts

Nime väli peab olema täidetud
Mitte rohkem kui 50 tähemärki
Kommentaari väli ei saa olla tühi
Mitte rohkem kui 50 tähemärki
Kommentaari väli ei saa olla tühi
Mitte rohkem kui 1024 tähemärki
{{error}}

Teade toimetusele edastatud

Sellelt Ip-aadressilt on ligipääs piiratud

Samal teemal

Kommentaare veel ei ole. Ole esimene!

Vasta kommentaarile

+{{childComment.ReplyToName}}:
Vasta kommentaarile
Vasta

Laadi juurde ({{take2}})
Kommenteerimine on lubatud registreeritud kasutajatele!Olete sisseloginud kui {{userAlias}}
Nime väli peab olema täidetud
Mitte rohkem kui 50 tähemärki
Kommentaari väli ei saa olla tühi
Mitte rohkem kui 1024 tähemärki
{{error}}
Autendi ja kommenteeri ID-kaardiga.
Lisa uus kommentaar