Eksperdid: tahvelarvutitelt oodati liiga palju
Kui mõni aeg tagasi usuti, et iPad ja teised tahvelarvutid saavutavad suure populaarsuse, siis enam ei ole analüütikud selles kindlad.
Vaid kolm aastat tagasi ütles üks analüütik, et tahvelarvutid hakkavad maailma valitsema, ning prognoosis, et 2016. aastaks kasvab nende müük 375 miljonini aastas, vahendas BBC. Enam seda optimismi ei jagata.
Tehnoloogiakonsultatsioonifirma Canalys andmetel oli tahvelarvutite sektor mullu esimest korda languses. Võrreldes 2013. aasta neljanda kvartaliga langes tahvelarvutite müük mullu viimases kvartalis 12 protsenti. Turuliider Apple müüs eelmisel aastal võrreldes 2013. aastaga kokku 15 protsenti vähem iPade.
Barcelonas tegutsev Mobile World Congress (MWC) püüab järgmisel nädalal huvi tahvelarvutite vastu taaselustada. Nimelt on Sony vihjanud, et peagi tutvustatakse mudelit, mis saab aku kestvuse poolest tööstusharu liidriks.
Uuringufirma Gartner aga väidab, et sektori kasv jääb järgmisel aastal 259 miljoni ühikuni, mis on palju madalam võrreldes mõne varasema prognoosiga. See tähendab, et sülearvutid on jätkuvalt populaarsemad.
Prognoosi kohaselt müüakse tänavu maailmas kokku 233,4 miljonit tahvelarvutit. Viimasel kahel aastal on jäänud müük 216 miljoni tahvelarvuti juurde.
Enimmüüdud bränd on Apple'i iPad. Vahemikus 3. aprill 2010, mil tuli müüki originaal iPad ja 27. detsember 2014 ehk Apple'i viimase finantskvartali lõpp, müüs ettevõte 258 miljonit iPadi ja üle 615 miljoni iPhone'i.
Odavamad tahvelarvutid on samuti populaarsed. Kui arvutada erinevate ettevõtete odavamate tahvelarvutite müük kokku, siis see ületab tuntumate konkurentide oma. Näiteks 2014. aastal oli odavate tahvelarvutite turuosa kokku 29 protsenti, Apple'il ja Samsungil vastavalt 26 ja 17 protsenti.
Üks põhjus, miks esialgu arvati, et tahvelarvutid hakkavad domineerima, on ilmselt see, et eksperdid sattusid hoogu nende kiirest populaarsuse kasvust turuletuleku alguses.
"Tahvelarvutite esmane müügikõver oli nutitelefonide omast palju järsem ning see viis mõtteni, et tahvelarvutitel läheb palju paremini kui telefonidel," selgitas KWP Comtechi uuringujuht Carolina Milanesi.
"Juhtus aga see, et inimesed hakkasid küsima, miks mul on vaja seda, kui mu nutitelefon teeb peaaegu kõiki samu asju," lisas ta.
MWC'd korraldava GSM Associationi turundusjuht Michael O'Hara märkis, et nutitelefonid muutuvad üha suuremaks, mistõttu on erinevus tahvelarvutitega üha väiksem.
Toimetaja: Merili Nael