Leiger hilines peamiselt ühe tarnija tõttu
Türgi laevatehasest Sefine asub paari nädala jooksul Eesti poole teele esimene uutest parvlaevadest. Hiiumaa liinile suunduval Leigeril tehakse praegu veel viimaseid viimistlustöid. Tallinna Sadama väitel on Leigeri hilinemise peamiseks põhjuseks automaatjuhtimissüsteemide häälestamine. Tehase juhataja kinnitusel said aga probleemid alguse ühe tarnija hilinenud saadetistest.
Algselt pidid Tallinna Sadama neli uut parvlaeva asuma Eestis tööle juba selle kuu alguses. Praeguseks on neist üleandmiseks valmis üks, parvlaev Leiger, mis peaks kõigi lootuste kohaselt jõudma liinile detsembri alguseks.
TS Laevad võivad Leigerit päris omaks nimetada siis, kui see on kantud Eesti laevaregistrisse. Seejärel heisatakse Eesti lipp ja võib asuda kodu poole teele. Sõit Eestisse võtab aega umbes 21 päeva.
"Kui kõik läheb väga ideaalselt, siis jääb see alla 20 päeva. Hetkel võiks olla ikkagi orientiiriks varem meedias välja käidud 21 päeva. Kui läheb vähem, on väga hea, kui läheb rohkem, ei ole midagi teha, arutles Leigeri kapten Hanno Naaber.
Päralejõudmise järel läheb veel vähemalt nädal viimaste ettevalmistustööde jaoks. Leigeri juhtpaneelis on väga palju ekraane, sest tegu on kõrgtehnoloogilise laevaga, aga see on ka üks põhjus, miks laeva valmimine on hilinenud. See, et saada automaatjuhtimisseadmed täiuslikult tööle, võttis aega.
"Miks laev viibis, oli laeva automaatika ja juhtimissüsteemide koostöö ja alarmid. Eelmisel nädalalolid mõned alarmid veel täitsa üleval, mis me nüüd saime koostöös kinni ja tänu sellele me võime nüüd juba rääkida nö üleandmisprotsessist," selgitas TS Laevade kapten-projektijuht Guldar Kivro.
"Hilinemise taga oli ühtede tarnijate hiline saadetis. Meie ei valinud tegelikult neid tarnijaid, nad olid valitud Eesti tehnilise meeskonna poolt. Meil ei olnud nende tarnijatega palju kogemusi, me ka rõhutasime seda tol ajal, aga me üritasime anda endast parimat. See oli peamine põhjus," kommenteeris Sefine laevatehase juhataja Suleiman Akin Tuzcuoglu.
Nii nagu kõigile TS Laevade tellitud neljale uuele parvlaevale, mahub ka Leigerile maksimaalselt 700 reisijat ja 150 sõiduautot. Leiger saab sõita niikaua, kui veetase alaneb kuni 60 sentimeetrit alla Kroonlinna nulli.
Teised praamid viibivad endiselt
Tallinna Sadam loodab, et kaks uut parvlaeva jõuavad liinile detsembris ning ülejäänud kaks veebruaris.
Lisaks Türgis ehitatud Leigerile peaks detsembris liinile jõudma veel ka Poolast Remontowa tehasest tellitud Tõll.
Tiiu ja Piret jõuavad aga tänaste teadmiste järgi liinile arvatavasti alles veebruaris.
"Me ise loodame ikka nii, et aasta lõpuks meil kaks uut ikka olemas on, siis on natuke aega keskenduda Türgi teise ja Pool teise laeva äratoomisele. Meil on siis kaetud nii Regula kui Hiiumaaga kahe laeva olemasolu," kommenteeris TS Laevade juhatuse liige Kaido Padar. "Lõppkokkuvõttes ei ole ju vahet enam, kas (uus laev - toim.) tuleb veebruaris, jaanuari lõpus või märtsi alguses. Laevatehastes trahvid jooksevad, meil on neli laeva olemas. Võtame kaks vastu ja vaatame edasi."
Toimetaja: Merilin Pärli