Jäämurdja Botnica loodab tööle asuda uurimislaevade juures
Jäälõhkuja Botnica jaoks suveks töö leidmist raskendavad lisaks naftaturu kriisile ja Venemaa vastastele majandussanktsioonidele ka Tallinna Sadamaga seotud skandaalid. Praegu on Botnica haldajal TS Shippingul käimas läbirääkimised viie projekti üle.
TS Shippingu juhi Ülo Eero sõnul on off-shore tööde saamiseks väga oluline, et firma renomee oleks piinlikult puhas. Tallinna Sadamaga seotud skandaalid on seetõttu probleem, vahendas "Aktuaalne kaamera"
"Minul oli ühe Norra firmaga konkreetne kokkulepe juba eelmise aasta 23. augustil. Siis jõudsime kokkuleppele, et nad saadavad meile koostöölepingu paari päeva pärast," rääkis Eero. Paraku võeti kokkulepe päevakorrast maha, sest Tallinna Sadama juhtkonnale esitati korruptsioonikahtlus.
Praegu käivad läbirääkimised viie konkreetse partneriga, kellest kaks on Venemaalt ning üks Taanist, Inglismaalt ja Saksamaalt. Kehtiv leping Rosnefti ja Exon Mobileˇi tütarfirmaga töödeks naftapuurtornidel Kara meres on külmutatud seoses Venemaa vastaste sanktsioonidega.
Praegu käimasolevad kõnelused Vene firmadega puudutavad projekte samas kandis Kara merel, Laptevi merel ja Ida-Siberi merel. Eero sõnul ei ole Venemaalt saadud tööd seotud naftatööstusega, vaid uurimislaevadega. Näiteks asutakse tegelema sanktsioondiest puutumata sadama ehituse või konstruktsioonide paigaldamsiega.
Ka lääne firmade võimalikud koostööpakkumised pole seotud naftapuurimisega.
"Pigem oleme oma rõhuasetuse pannud tuuleparkide peale, kui naftatööstus on kehvas seisus," ütles Eero ja märkis ära ka geoloogilistes töödes osalemise.
Märtsi lõpuks või hiljemalt aprilli keskpaigaks peaks Eero sõnul olema selge, kas ja millise projekti kallal Botnica suvel tööle hakkab.
Toimetaja: Greete Palmiste