Tiit Vähi: ebasoodsad suhted Venemaaga kahandavad ka meretransiiti
Eesti Raudtee prognoosib kaubavedude kogumahu vähenemist võrreldes eelmise aastaga ligi veerandi võrra. Ebasoodsad poliitilised suhted idanaabriga kahandavad konteinerkäivet ja transiiti ka mereteid pidi, leiab Sillamäe Sadama nõukogu esimees Tiit Vähi.
Kui raudteetransiidi puhul võib viimaste aastate lõikes täheldada kaubamahtude drastilist vähenemist, siis merekonteinerite käibed on pigem olnud kasvus, vahendas "Aktuaalne kaamera".
"Kui üldiselt kaubamahud sadamates ei kasva, siis konteinerveod ikka lähevad kiiremini," ütles Sillamäe Sadama projektijuht Heldur Vaher.
"Mis puudutab konteinereid ja Muuga sadamate konteinereid, siis need numbrid on ilusad ja kasvuprotsendid on head. Aga nad on oma absoluutväärtustes väga väikesed siiski," rääkis Sillamäe Sadama nõukogu esimees Tiit Vähi.
Vähi lisas, et tänu geograafilise asukohale on Eesti sadamad ühed maailma parimad, kuid poliitiline olukord ei lase neil täit võimekust ära kasutada. Ka uute turgude otsimine ei tagaks potentsiaalset kaubamahtu.
"Ma olen ka kuulnud soovitusi, et Hiina konteinereid võiks vedada läbi Sillamäe sadama Antslasse. Kuid ma ütleks, et jah, piimapulbrit saab saata kuskile araabia maadesse, Hiina, Indiasse, kuid mis puudutab transiiti, siis see on transiit suurte regioonide vahel. Ja ma usun, et Eesti sadamad teevad umbes 95% transiiti, see on põhiliselt ida-lääs, lääs-ida transiit, ja seda ei ole võimalik kompenseerida [sellega], et Hiina kaubad Antslasse," rääkis Vähi.
Tallinna Sadama juhatuse liikme Allan Kiili sõnul on Muuga konteinerterminalis kaubaliiklus hoolimata Venemaa sanktsioonidest käinud sama graafikuga edasi, kuid nii suurt käibe kasvu, nagu veel eelmisel aastal veel oodati, ilmselt loota ei saa.
Toimetaja: Heikki Aasaru