Baltic Workboats laiendab aina suuremate laevade tõttu tootmispinda

Video
Margus Muld, Saaremaa
15.04.2016 19:07
Rubriik: Majandus

Saaremaa laevaehitusfirma Baltic Workboats plaanib lähiaastatel tootmisesse investeerida umbes 4 miljonit eurot. Ettevõttes on 16 aasta jooksul ehitatud üle 150 laeva ja kui esimene alus oli 13 meetrit pikk, siis nüüd on töös juba 100-meetrine parvlaev.

Nädala alguses jõudis puksiiri järel Riiast Nasvale parvlaeva Soela terasest korpuse toorik. Nasva tehases peab sellest järgmise aasta maiks valmima parvlaev Hiiumaa-Saaremaa liinile, vahendas "Aktuaalne kaamera".

Soela puhul on tegemist Ormsö ja Kihnu Virve sõsarlaevaga, aga ehitaja kinnitusel neist natuke parem.

"Meil on õnnestunud kasutada kergemaid materjale ja seda just isolatsiooni vallas. Teatud seadmeid on ka ümber paigutatud, mis aitavad kaasa laeva kaalujaotusele. See kõik kokkuvõttes annab kindlasti parema tulemuse," selgitas projektijuht Erik Aleksejev.

Iga aastaga lähevad ehitatavad laevad Baltic Workboatsi tehases aina suuremaks. Kui Soela kere on 45 meetrit pikk, siis peagi hakatakse seal kai ääres rootslastele juba 100-meetrist alust ehitama.

"Võrreldes meie praamidega, mis koosnevad terasosas 12 plokist, on sellel Rootsi reisilaeval 36 plokki. Kuid tehnoloogiliselt kõik ülejäänud protsessid on vägagi sarnased meie varasemalt ehitatud laevadega," ütles Aleksejev.

Et laevad lähevad aina suuremaks, näeb ettevõte vajadust tootmispinda suurendada - senisele kahele tootmishoonele ehitatakse juurde ka kolmas. Kokku investeeritakse tootmisesse 4 miljonit eurot.

"See aasta me planeerime pikendada /.../ kaid 40 meetri ulatuses, et meil tekiks ühtne kai liin 120 meetrit. Järgmisel aastal plaanime ka uue tootmishoone teha, mis on 70 meetrit pikk ja võimaldab koostada suuremaid laevu," rääkis Baltic Workboatsi juhatuse esimees Margus Vanaselja.

Praegu on tehases käsil korraga kaheksa laeva ehitus ja töö on kindlustatud järgmise aasta lõpuni.

Margus Vanaselja kinnitas, et tänu senistele kogemustele julgevad ja saavad nad üha enam osaleda suurematel riikidevahelistel laevaehituse hangetel.

Toimetas
Merili Nael

Nime väli peab olema täidetud
Mitte rohkem kui 50 tähemärki
Kommentaari väli ei saa olla tühi
Mitte rohkem kui 50 tähemärki
Kommentaari väli ei saa olla tühi
Mitte rohkem kui 1024 tähemärki
{{error}}

Teade toimetusele edastatud

Sellelt Ip-aadressilt on ligipääs piiratud

Samal teemal

Kommentaare veel ei ole. Ole esimene!

Vasta kommentaarile

+{{childComment.ReplyToName}}:
Vasta kommentaarile
Vasta

Laadi juurde ({{take2}})
Kommenteerimine on lubatud registreeritud kasutajatele!Olete sisseloginud kui {{userAlias}}
Nime väli peab olema täidetud
Mitte rohkem kui 50 tähemärki
Kommentaari väli ei saa olla tühi
Mitte rohkem kui 1024 tähemärki
{{error}}
Autendi ja kommenteeri ID-kaardiga.
Lisa uus kommentaar