Tallinna lennujaam: lennufirmad on teadlikud segavatest ehitustöödest, kuid hilinejad testivad vastutulelikkust

(Foto: Reuters/Scanpix)
Allan Rajavee
10.06.2016 11:59
Rubriik: Majandus

Ööl vastu reedet pidi Viinist Tallinnasse suundnud Air Balticu lend maanduma hoopis Riias, kus sügavalt nördinud reisijatele anti väidetavalt vastuolulist teavet ümbersuunamise kohta. Tallinna lennujaama avalike suhete juhi Priit Koffi sõnul teadis lennukompanii, et Viinis valitsenud ilmaolude tõttu ei jõuta õigeks ajaks Tallinna, kuid hoolimata sellest otsustas siiski Austria pealinnast startida.

Kui ööl vastu neljapäeva suunati hilinenud Lufthansa Frankfurdi lend reisijaid teavitamata Helsingi lennujaama, siis ööl vastu reedet pidi samuti hiljaks jäänud Air Balticu Viini lend maanduma Tallinna lennujaama asemel Riias.

Viini lend pidi algselt maanduma Tallinnas kell 23.50 ehk 40 minutit enne lennujaama maandumisraja sulgemist, mis leiab aset kell 00.30 öösel.

"Riiga saabudes öeldi, et nüüd magate lennujaamas ja lend Tallinna väljub kell 6 hommikul," ütles reisija Kaili rahvusringhäälingule. Tema sõnul inimestele majutust ei pakutud ning bussiga reisijate saatmine Tallinna ei tulnud samuti kõne alla. Seejuures ei saanud inimesed kätte ka oma pagasit, mille nad lennujaamas üle olid andnud. "Osadel inimestel oli pagasis ravimid, üleriided ja muu vajalik," selgitas reisija.

Kaili sõnul oli naeruväärne ka see, et lennufirma otsustas keset ööd, kui Riiga läinud reisijad magasid, hakata inimesi üles äratama ning süüa pakkuma.

"Kui Tallinna lennujaam ütleb, et on kõiki ehitustöödest informeerinud, siis miks stardib suure hilinemisega Air Balticu lend Viinist olukorras, kus nad peaksid teadma, et hilinejaid Tallinna ei lubata," küsis Viini lennul olnud reisija.

Lennufirmadega on korduvalt kohtutud

Tallinna lennujaama avalike suhete juhi Priit Koffi sõnul on lennufirmasid algavatest töödest regulaarselt teavitatud. "Ennetavalt anti infot kogu aeg ja sel kevadel on toimunud lennufirmadega oma jagu kohtumisi ning kõigi ettevõtetega suheldi nii kirja kui ka telefoni teel /.../ kõik lennuettevõtted teavad seda, et kuni 00:30 kuni kell 6 hommikul on teatud öödel maandumisrada suletud," kinnitas Koff.

Ta möönis, et nii üleeilse Helsingis maandunud Lufthansa lennu ja ööl vastu tänast Riias maandunud Viini lennu puhul teadsid mõlemad ettevõtted, et nende lennuk jõuab Tallinna ajal, mil maandumisrada on juba suletud. "Miks nad siiski otsustasid startida, seda peab küsima juba lennufirmadelt endalt," nentis Koff.

Air Balticu Viini lennul olnud Kaili sõnul anti reisijatele ümbersuunamisest teada 10 kuni 15 minutit enne Riias maandumist, kuid reisijatele väideti, et täpsemad detailid selguvad lennujaamas.

"See jutt, mis Air Baltic meile rääkis muutus pidevalt, kuna lennukis öeldi, et Tallinna lennujaam on hakanud ette hoiatamat hakanud remonttöid teostama, kuid lennujaamas väidet, et ehitustöödega ollakse kursis," rääkis vastuolulist teavet saanud reisija.

"Absurdne olukord - lennukis laiutasid lennusaatjad käsi ja väitsid, et tegemist on erijuhtumiga ning et isegi nende stjuardesside asjad jäid Tallinna," lisas Kaili.

Ettevõtted katsetavad lennujaama vastutulelikkust

Lennujaama kõneisiku sõnul võib aga lennukompanii otsused mõjutada see, et kui vähegi tööde iseloom lubab, siis lubatakse lennukitel siiski maanduda.

"Me oleme püüdnud hoida rada lahti, et vastu võtta ka hilinejaid, aga sel juhul võib esiteks ehitusgraafik hakata venima ja teiseks, kui me hoiame lennurada kauem lahti, siis võib tekkida mure, et me jõua seda kell kuus avada, kuid alates sellest kellast hakkab meil tulema esimene hommikune laine lende," rääkis Koff.

Ta toonitas, et lennujaam peab maandumisraja täieliku turvalisuse, mistõttu on ajaline lõtk, mida jaam saab lennuettevõtetele pakkuda, tegelikult ülimalt väike.

"Me oleme lennukompaniidele rõhutanud, et ehitustööd plaanipäraseid lende ei mõjuta, aga kui me näiteks pühapäeval, mil lennurada oli kinni, võtsime Lufthansa lennu vastu veel kell 1.26 ehk pea tund aega hiljem, siis üleeilsete tööde juures ei saanud me enam lennu maandumist lubada, kuna hilinemine oli juba nii suureks läinud," selgitas Koff. "Kuna me oleme vastutulelikud olnud, siis on nii mõnelegi firmale jäänud soov proovida Tallinnas siiski ka pärast raja sulgemist maanduda," lisas ta.

Air Baltic teadis juba Tallinnast Viini lahkudes, et ei jõua

Ööl vastu reedet Riiga maandunud lennu puhul teadis Air Baltic Koffi sõnul juba Tallinnast Viini poole väljudes, et Austria pealinnas valitsenud halbade ilmaolude tõttu ei suudeta enne raja sulgemist Tallinna jõuda, mistõttu võeti tegelikult juba väljudes suund Riiale.

"Juba Tallinnast Viini lennates pidi lend juba tund aega Eestis ootama, kuna Viini lennujaam ehk sihtlennujaam ei andnud halbade ilmastikuolude tõttu luba õhku tõusmiseks. Siis läks kogu see tsükkel juba nihkesse," märkis Koff.

"See otsus tuli üsna kiiresti, et nad lendavad Riiga, sest seal on nende hub ehk baaslennujaam, sest sama lennuk pidi hommikul lendama Tallinnast Amsterdami /.../ Alguses oli lennufirmal plaan, et nad toovad inimesed bussidega Tallinnasse, kuid saades aru, et nad peavad niikuinii lennuki hommikul Tallinnasse tooma, siis nad ootasid lihtsalt Riia terminalis," nentis Koff.

Reede hilisõhtul Tallinna saabuvate lendudega probleeme tulla ei tohiks, kuna lennurada on ka öösel lahti, kuid see suletakse taas pühapäeva öösel vastu esmaspäeva.

 


Nime väli peab olema täidetud
Mitte rohkem kui 50 tähemärki
Kommentaari väli ei saa olla tühi
Mitte rohkem kui 50 tähemärki
Kommentaari väli ei saa olla tühi
Mitte rohkem kui 1024 tähemärki
{{error}}

Teade toimetusele edastatud

Sellelt Ip-aadressilt on ligipääs piiratud

Samal teemal

Kommentaare veel ei ole. Ole esimene!

Vasta kommentaarile

+{{childComment.ReplyToName}}:
Vasta kommentaarile
Vasta

Laadi juurde ({{take2}})
Kommenteerimine on lubatud registreeritud kasutajatele!Olete sisseloginud kui {{userAlias}}
Nime väli peab olema täidetud
Mitte rohkem kui 50 tähemärki
Kommentaari väli ei saa olla tühi
Mitte rohkem kui 1024 tähemärki
{{error}}
Autendi ja kommenteeri ID-kaardiga.
Lisa uus kommentaar

täna etv2-s

foto
MoeKunstiKino Rätsepmeister Yohji Yamamoto (Yohji Yamamoto. Dressmaker, Saksa 2015)
Täna 22:05

Ngo The Chau intiimne portreefilm viimase neljakümne aasta mõjukama ja mõistatuslikuma moelooja, 73-aastase Jaapani oskusmeistri Yohji Yamamoto elust ning tööst. Yamamoto laseb vaatajal heita pilgu kardina taha ja avaldab oma kõige isiklikumaid mõtteid ning tundeid. Film heidab valgust Yamamoto kunstilisele lähenemisele ja loomeprotsessile, vastandades seda tema nägemusega tänapäeva moetööstusest ning suunast, kuhu Jaapan ja kogu maailm on teel.

täna vikerraadios

foto
Huvitaja. Pakendiinfo mõistmine (25)
Täna 10:05

Kui selge ja vajalik info peaks olema toiduainete pakenditel? Kui arusaadav on inimeste jaoks toote kalorsus, rasva-, suhkru- või soolasisaldus ja millised nõuded kehtivad tööstustele info avaldamise suhtes?
Saates räägivad toiduainete pakendiinfost Tervise Arengu Instituudi toitumisekspert Tagli Pitsi, Maaeluministeeriumi toidu üldnõuete büroo peaspetsialist Külli Johanson ja toiduliidu juhataja Sirje Potisepp.
"Huvitaja" teises pooles vahendame ERRi teadusportaali "Novaator" tervise- ja teadusuudiseid.

Saatejuht on Meelis Süld. kuula 6. detsembril kell 10.05.

R2 aastahiti hääletus