IRL-i saadik: Eestile on oluline saada oma lipu alla rohkem laevu
IRL-i parlamendisaadiku ja endise reederi Annely Akkermanni sõnul on Eestile oluline saada oma lipu alla rohkem laevu, mistõttu tuleks kaaluda tingimuste muutmist.
Tallinna ja Helsingi vahet sõitev reisilaev Viking XPRS sõidab alates eilsest Eesti lipu all.
Akkermanni sõnul on see hea uudis, kuid samas meenutas ta, et täna on kaubalaevu Eesti registris ja Eesti lipu registris ainult kolm.
"Seetõttu tuleb tervitada iga laeva, mis tuleb Eesti lipu alla, mis toob Eestisse töökohti nii merele kui maale. Hollandis läbiviidud uuringute põhjal tekitab iga uus töökoht merel juurde kolm töökohta kaldal," rääkis ta.
"Iga laeva Eesti lipu alla toomine suurendab Eesti majandusterritooriumi. Seal töötavad inimesed on Eesti töötajad, meie maksumaksjad ning laeval toimuv majandustegevus on Eesti äri," selgitas Akkermann.
"Eesti on mereriik, Eesti majandusest loodud lisandväärtusest 5% ehk ligi 1 miljard eurot sisemajanduse kogutoodangust tuleb merendusest."
Akkermanni sõnul on meremajandus suurem klaster, kui esmapilgul tunduda võib - kaldateenused, sadamateenused, tollimine, punkerdamine jne.
"Meremajanduse süda on laev ja kõik muud teenused seal ümber nagu laevade remont, sildumine, järelvalve, lootsi teenused, kõik on sellega kaasnev on samuti meremajanduse klastri alla kuuluv. Merendusklaster, oma 5-%-lise rahvusliku kogutoodanguga annab täna tööd 20 000 inimesele," rääkis ta.
"Eesti lipu alla tulevate laevade suurusjärgu võrra suurendamiseks tuleb ümber mõelda Eesti kui lipuriigi tingimused, meie pakkumised reederitele," kinnitas Akkermann.
"Sellekohased julged ettepanekud on tänaseks esitatud riigikogu merenduse toetusrühmale veeteede ameti poolt Eero Naaberi ja Maret Rauki eestvedamisel. Ettepanekut Eesti laevanduse sektori konkurentsivõime tugevdamiseks tuleks väga tõsiselt arutada seadusandja poolt ja võimalusel ja vastavad seadused vastu võtta," märkis ta.
Toimetaja: Oliver Kahu