Hiiumaa ettevõtjate sõnul kahjustab ebakindlus praamiliikluses saare majandust

Video
Juhan Hepner
19.10.2016 18:53
Rubriik: Majandus

Viimaste nädalate ebatavaliselt madal mereveetase on häirinud tõsiselt parvlaevaliiklust Rohuküla-Heltermaa liinil. Hiiumaa ettevõtjad on mures, et üleveos valitsev ebakindlus teeb kahju saare majandusele.

Kui veetase langeb 60-sentimeetrini alla normi, jäävad suuremad laevad St. Ola ja Regula kai äärde. Neid sellises olukorras asendav Harilaid on aga märksa väiksem ja nii ei ole Hiiumaa ettevõtjatel olnud viimastel nädalatel kindlust, kas vajalikud veosed saavad ikka õigel ajal üle mere, vahendas "Aktuaalne kaamera".

Veoste hilinemine lööb segamini firmade töögraafikud.

"Plastitööstus ei saa oma toodangut õigeks ajaks valmis, ei saa toorainet siia või ei saa toodangut välja veetud. Sama on toiduainetööstusega, kui sa kiiresti riknevat kaupa liigutada ei saa. Ma enda isikliku firma koha pealt võin öelda, et ehitusobjektid näiteks seisavad, kaupa Hiiumaale ei saa. Ülevedu on praktiliselt võimatu ja ennustamatu," rääkis Hiiumaa ettevõtjate liidu juhatuse liige Tanel Malk.

Hiidlased leiavad, et TS Laevad oleksid pidanud rentima Saaremaa Laevakompaniilt lisaks Harilaiule sama tüüpi ja praegu Rohuküla sadamas seisva Kõrgelaiu, mis leevandaks vähemalt osaliselt madalast veest põhjustatud üleveoprobleeme.

TS Laevad kinnitas, et Kõrgelaiu rentimine pole praegu siiski plaanis.

"Pigem me püüame olla hästi operatiivsed kommunikatsiooni jagamise ja lisareiside mõttes, et kui ka õhtuste reiside ajal näiteks jääb ainult sõitma Harilaid, siis see sõidab ikkagi nii kaua, kuni kai on tühi ja inimesed veetud saavad," rääkis TS Laevade juhatuse esimees Kaido Padar.

Hiiumaa liini jaoks ehitatavate uute parvlaevade süvis on neli meetrit, mis on praktiliselt sama kui St. Olal ja Regulal. See tähendab, et nii madala veetasemega kui viimasel ajal, ei pruugi sõita ka uued laevad.

Kaido Padari sõnul tuleb analüüsida, kuidas tulevikus sellist olukorda vältida.

"Proovime sellega hakkama saada, proovime uued laevad liinile tuua ja eks siis tuleb mõelda, kuidas uues sellises eriolukorras ellu jääda," ütles Padar.

Regionaalseid sadamaid haldava AS-i Saarte Liinid kinnitusel on nii pikalt püsinud madal veetase erakordne.

"Olukorda, kus veetase püsib pikalt rohkem kui pool meetrit alla kroonlinna nulli, võib öelda, ei ole nähtud 10, 15, võib-olla 20 aastat," tõdes Saarte Liinide juht Villu Vatsfeldt.

Veeteede Ameti sõnul oleks Rohuküla-Heltermaa liini täiendav süvendamine mahukas töö ja eeldaks, et majandusministeerium määraks selleks neile lisaraha.

Toimetas
Merili Nael

Nime väli peab olema täidetud
Mitte rohkem kui 50 tähemärki
Kommentaari väli ei saa olla tühi
Mitte rohkem kui 50 tähemärki
Kommentaari väli ei saa olla tühi
Mitte rohkem kui 1024 tähemärki
{{error}}

Teade toimetusele edastatud

Sellelt Ip-aadressilt on ligipääs piiratud

Samal teemal

Kommentaare veel ei ole. Ole esimene!

Vasta kommentaarile

+{{childComment.ReplyToName}}:
Vasta kommentaarile
Vasta

Laadi juurde ({{take2}})
Kommenteerimine on lubatud registreeritud kasutajatele!Olete sisseloginud kui {{userAlias}}
Nime väli peab olema täidetud
Mitte rohkem kui 50 tähemärki
Kommentaari väli ei saa olla tühi
Mitte rohkem kui 1024 tähemärki
{{error}}
Autendi ja kommenteeri ID-kaardiga.
Lisa uus kommentaar

täna etv-s

foto
Välisilma dokk Terroristuudiod (Terror Studios, Prantsuse 2016) (2)
Täna 22:10

Oma ootamatu ja kogu maailma šokeerinud ilmumise järel on ISIS suutnud end tõestada kui üks kõige tõhusamaid ning jõhkramaid terroriorganisatsioone, mis kunagi eksisteerinud. Ent ilma efektiivse propagandata poleks see kaugeltki võimalik olnud. Kuidas toimib Islamiriigi propagandamasin? Millist sõnumit soovivad nad oma järgijatele ja maailmale edastada?

täna vikerraadios

foto
Reporteritund. Ootused haldusreformile Lääne-Nigula näitel (1)

Esmaspäevase reporteritunni intervjuud on salvestatud Läänemaal, kus haldusreformi käigus plaanivad tänased Lääne-Nigula, Nõva, Noarootsi, Martna ja Kullamaa ühineda suureks Lääne-Nigula vallaks keskusega Taeblas.
Saade püüab anda aimu, millised on ühinemise eel inimeste ootused, mured ja kartused. Teiste seas saavad sõna Nõva lapsevanem Kaidi Silver-Schöbe, Noarootsi ettevõtja Ebekai Härm, Piirsalu külaseltsi eestvedaja Lea Lai. Vallavõimude poolset vaadet annavad usutlustes Kullamaa vallavanem Jüri Ott ning Lääne-Nigula vallavanem Mikk Lõhmus.
Saate autor on Arp Müller.

R2 aastahiti hääletus