Soome õlletootjad näevad müüginumbrite alanemise üht põhjust "Eesti viinarallis"
Soome õlle, siidri, long drink- ja energiajookide ja pudelivee tootjaid ühendav Panimoliitto süüdistab kodumaise müügi vähenemises eelmisel aastal maksude tõstmist aasta alguses ja "Eesti viinaralli" ägenemist selle tagajärjel.
Panimoliitto teatel müüdi 2014. aastal õlut ja muid eelnimetatud jooke kokku 774,5 miljonit liitrit, kusjuures nende müük Soomes langes 13,2 miljonit liitrit ehk 1,7%. Need arvud põhinevad liidu liikmesettevõtete Captol Investi, Hartwalli, Nokian Panimo, Olvi, Red Bulli, Saimaa joogitehase ja Sinebrychoffi müügistatistikal, vahendas Helsingin Sanomat.
"Õlle, siidri ja long drink-jookide müük kodumaal langes 2014. aastal 2013. aastaga võrreldes 1,9%. Samal ajal kasvas lahjade alkoholijookide sissevedu reisijate pooolt. Eriti palju kasvas reisijate sissevedu vaid kahe aastaga. Ametnike tehtud reisijate sisseveo uuringu kohaselt kasvas õlle sissevedu 29%, long drink-jookidel 25% ja siidril koguni 47%," on Panomoliitto pressiteates öeldud.
"Kodumaine müük on languses, aga viinaralli Panimoliitto jookide osas kasvab endiselt. Meie viiekordne õllemaks võrreldes Eestiga on tõesti liig," ütles Panimoliitto tegevjuht Elina Ussa.
Soomes on õlle aktsiisimaks 1,51 eurot 4,7-protsendise alkoholisisaldusega õlle kohta. Eestis on vastav maks vaid 0,34 eurot liitrilt. Hinnavahet kasvatavad ka Soome Eesti omast suurem käibemaks (24%) ja taara tagatisraha (15 senti), märkis Panimoliitto.
Liidu sõnul toovad reisijad Soome juba rohkem alkoholi, kui müüakse restoranides, ja joogitööstustes on pärast 2002. aastat kadunud kolmandik töökohtadest.
Toimetaja: Heikki Aasaru