Regula maksis 1997. aastal alla kahe miljoni euro (2)

Parvlaev Regula. (Foto: Postimees/Scanpix)
27.07.2016 11:51
Allikas: ERR / BNS
Rubriik: Majandus

Saaremaa Laevakompanii ostis 1971. aastal ehitatud parvlaeva Regula 1997. aastal hinnanguliselt vähem kui 30 miljoni krooni ehk praeguses vääringus vähem kui kahe miljoni euro eest.

Ametlikult Saaremaa Laevakompanii toona Regula ostuhinda ei avaldanud, kuid pisut hiljem omandatud samalaadse Ofelia hinnaks oli koos remondikuludega 35 miljonit krooni.

Ettevõtte juhatuse esimees Tõnis Rihvk ütles samal aastal BNS-ile, et toona võetud 80 miljoni krooni suurusest investeerimiskohustusest on 50 miljonit juba täidetud "parvlaevade Ofelia ja Regula ostmise näol".

Saaremaa Laevakompanii omanik Vjatšeslav Leedo ütles mais riigikogu Tallinna Sadama uurimiskomisjoni ees kuulamisel: “Üks raudne reegel laev ostu juures on see, et kolmandik laeva letihinnast on õhk. Kauplemisel langeb hind.” Leedo märkis, et selle hinnangu aluseks olev kogemus pärineb 38 laeva ostu, müügi, vahetamise ja ehituse tehingust.

Leedo ütles samal kuulamisel ka, et uute Tallinna Sadama tütarfirma tellitud laevade hilinemisel on tema valmis pärast 1. oktoobril lepingu lõppemist riigi välja aitama.

“Ega liiklus seisma ei jää. Sellist asja ei saa olla. Aga see läheb riigile palju maksma, sest meie otsime oma laevadele tööd ja me oleme sõlminud lepingud. Aasta tagasi küsisime, kui kaua me peame sõitma. Me hoiame [laevad] siin, sõidame sama hinnaga edasi, kuid me tahame teada, millal me saame oma laevad ära viia. Vastust ei ole, kuigi me teame, et riik ei jõua [uute laevadega valmis],” selgitas Leedo. “Me jääme siis siin sõitma, aga riik on kohustatud kinni maksma need kahjud, mida saab teine riik. Need ei ole väga väiksed summad. Ka teistel on äriplaan. Meie ei saa hoida igaks juhuks laevu siin, kas jõuab või ei jõua.”

Parvlaev Regula on 71 meetrit pikk ja 16 meetrit lai, selle tekile mahub korraga kuni 105 sõiduautot. Regula ehitati 1971. aastal Saksamaal. Saaremaa Laevakompanii ostis parvlaeva Regula 1997. aasta märtsis ning Ofelia juulis.

Tallinna Sadam ei avalikusta Regula hinda Leedo vastuseisu tõttu

Kolmapäeval Vjatšeslav Leedolt nelja kuni kuue miljoni euro eest parvlaeva Regula ostmisest teatanud Tallinna Sadama tütarfirma TS Laevad ei avalikusta selle hinda Leedo vastuseisu tõttu. "Meie avalikustaksime selle, aga teine pool peab andma nõusoleku. Eks ma varsti suhtlen teise poolega ka, kas nad on valmis või ei ole. Hetkel nad ei olnud valmis ütlema," rääkis TS Laevad juhatuse liige Kaido Padar BNS-ile ja lisas, et eks see hind tuleb tõenäoliselt välja enne aasta möödumist.

Alguses aitab Regula Padari sõnul tagada parvlaevaühendust mandri ja suursaarte vahel, sest vähemalt üks uutest parvlaevadest hilineb. "Pärast jääb see varulaevaks. Me ikkagi näeme seda 5-10 aasta vahel selles rollis."

Padari sõnul on varulaeva vaja, sest TS Laevade ja majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumiga sõlmitud lepingu alusel on ettevõttel kohustus tagada vajaduse 24 tunni jooksul asenduslaeva liinile jõudmine.

Lisaks võiks Regula tulevikus pakkuda suviti lisareise mandri ja Saaremaa vahel. "Kui riik ühel hetkel tellib meilt lisareise ja ütleb, et muretsege kolmas laev suveks Saaremaa liinil, siis on meil see laev olemas. Leida lühiajaliselt suveperioodiks kuskilt turu pealt veel viiendat laeva, siis sa paned miljoni või poolteist likku nagu lupsti."

Lisaks Regulale on TS Laevadel kavas rentida lühiajaliselt vähemalt üks parvlaev, tagamaks laevaühenduse säilimise alates oktoobriks.

Padar ütles, et läbirääkimised käivad mitme partneriga kuid ei soovinud teemast täpsemalt rääkida. Ta märkis, et täpsemalt võiks asja juurde tagasi tulla mõne nädala pärast.

Tallinna Sadama tütarfirma TS Laevad teatas kolmapäeva hommikul, et sõlmis lepingu Saaremaa Laevakompaniiga parvlaeva Regula ostuks Vjatšeslav Leedo ettevõttelt Saaremaa Laevakompanii. Ametlikult kinnitamata andmetel jääb ostusumma vahemikku kolm kuni kuus miljonit eurot.

Toimetas
Anvar Samost

Nime väli peab olema täidetud
Mitte rohkem kui 50 tähemärki
Kommentaari väli ei saa olla tühi
Mitte rohkem kui 50 tähemärki
Kommentaari väli ei saa olla tühi
Mitte rohkem kui 1024 tähemärki
{{error}}

Teade toimetusele edastatud

Sellelt Ip-aadressilt on ligipääs piiratud

Samal teemal

Kommentaare veel ei ole. Ole esimene!

Vasta kommentaarile

+{{childComment.ReplyToName}}:
Vasta kommentaarile
Vasta

Laadi juurde ({{take2}})
Kommenteerimine on lubatud registreeritud kasutajatele!Olete sisseloginud kui {{userAlias}}
Nime väli peab olema täidetud
Mitte rohkem kui 50 tähemärki
Kommentaari väli ei saa olla tühi
Mitte rohkem kui 1024 tähemärki
{{error}}
Autendi ja kommenteeri ID-kaardiga.
Lisa uus kommentaar

täna etv-s

foto
Kapist välja, 4/8: Disain sisekujunduses
Täna 11:15

Eesti loomemajandus ei valmista ainult rõivaid ja aksessuaare, vaid ka põnevat disaini meie ümbruse tarvis. “Kapist välja” neljas saade viib meid andekate tootedisainerite juurde. Külastame uuenduslikke seinapaneele valmistava Okka tegijaid Tartus, välisturgudele pürgiva Valhalla loojat Terje Talpseppa Tallinna Loomeinkubaatoris ja Eesti edukaima sisekujundusfirma Shishi loonud Mart Haberit ning Taivo Pillerit Viimsis. Oma stiilieelistustest räägib värvika välimusega sisekujundaja Maile Grünberg.

täna vikerraadios

foto
Kuula rändajat. Gröönimaa

Sissejuhatav saade Gröönimaa rännusaadete sarjale.
Milline on selle maailma suurima saare loodus ja põlisrahvas?
Gröönimaast jääb suurem osa polaarjoonest põhjapoole. Enamikku saarest katab põhjapoolkera suurim jääkilp.
Saare ametlik keel on grööni keel, mis pärineb lääne-inuiti murdekeelest. Gröönimaa põlisrahvas, inuitid, tegeleb tänaseni peamiselt kalastamise ja küttimisega, nii nagu aastasadu tagasi.

Saate autor on Hendrik Relve. Foto: Gröönimaa jääkilp lennukilt /Hendrik Relve)

R2 aastahiti hääletus