Aviesi tõttu katkenud lennuliikluse taastamiseks kuulutati välja uus hange
Majandusministeerium kuulutas välja hanke taastamaks lennuühenduse Saaremaa ja Hiiumaaga, mis katkes seetõttu, et Avies jäi ilma lennuloast.
Ministeerium kuulutas välja hanke Tallinn-Kuressaare ja Tallinn-Kärdla lennuliinile teenindaja leidmiseks. Oodatud on kõik pakkujad, kellel on kehtiv lennuettevõtja sertifikaat ning lennutegevuse luba.
Majandusministeerium on hoiatanud, et mandri ja saarte vahelises lennuliikluses võib tulla paus ning ajutiselt tuleb kasutada lennuki asemel praami. Uus lendaja loodetakse leida jaanipäevaks.
Ministeerium toonitas, et soovib taastada lennuliikluse võimalikult kiiresti. "Selleks on hetkel kiireim võimalus väljakuulutamiseta läbirääkimistega hankemenetlus, kus kõigi kvalifitseeruvate ettevõtjatega saab läbi rääkida."
Kui Avies suudab lennuameti avastatud puudused kõrvaldada ja sertifikaadi kehtivuse taastada, saavad ka nemad hankel osaleda. Samuti võib Avies teha koostööd mõne teise lennuettevõttega ja esitada ühispakkumuse.
Kui Avies jäi ilma lennuloast, soovisid nad liine teenindama hakata koostöös Poola lennufirmaga Sky Taxy, kuid see ei osutunud võimalikuks. Põhjus on selles, et senise lepingu aluseks oli Aviesi iseseisev pakkumine, mitte ühispakkumus.
Võimalikud huvilised
Uue hanke osas on huvi üles näidanud Nordica. Rahvuslik lennufirma on kinnitanud, et midagi pole otsustatud, kuid kui hanke tingimused sobivad, kaalutakse osalemist.
Eesti Päevaleht kirjutas üleeile, et hankes osalemist ei välistanud ka tellimuslendude ja lendurite koolitusega tegeleva Pakker Avio juht Kalju Albert, kelle sõnul tuleb enne dokumentidega tutvuda.
Ka Airesti juht Jaanus Ojamets, kelle ettevõtte lennukipargis on praegu kaubalennukid ja üks 33-kohaline reisilennuk, lubas vähemalt hanketingimused läbi lugeda.
Kindlalt välistas regulaarse saartele lendamise Märten Vaikmaa, kelle ettevõttel Nordic Jet pole selleks vajalikke sertifikaate. Nende lennukipargis on kaks helikopterit ja kaks kuuekohalist lennukit.
Samuti polnud riigi dotatsioonist huvitatud ärireisijatele lende pakkuv Panaviatic ega väikelennukitega opereeriv Fort Aero.
Aviesi probleemid
Kuressaare, Kärdla ja Stockholmi liinidel lennanud kodumaine lennufirma Avies jäi 1. aprillil vähemalt ajutiselt ilma lennuloast. Lennuamet põhjendas, et Avies "ei ole suutnud osaliselt täita regulatsioonides kehtestatud nõudeid, mille kohaselt oleks tagatud lennuohutusstandartidele vastavus".
Aviesi lennuettevõtja sertifikaat AOC peatati kuueks kuuks või puuduste kõrvaldamiseni. Sertifikaadi peatumise ajal ei tohi Avies tegutseda lennuettevõtjana ja pakkuda lennuteenust.
Majandusministeerium kinnitas siis, et Aviesil on silma peal hoitud juba mõnda aega ning riik oli valmis stsenaariumiks, et hange tuleb korraldada.
Lennuameti juht Kristjan Telve ütles, et veebruari lõpus saadeti Aviesile hoiatus, milles viidati mitmetele probleemidele ja paluti need 24. märtsiks kõrvaldada.
24. märtsiks saabus tema sõnul hulk dokumente, kuid neist selgus, et suur hulk puuduseid on endiselt kas kõrvaldamata või puudus tõend, et need on kõrvaldatud. Amet juhtis tähelepanu kokku 90 puudusele ning neist 47 ei suudetud korda teha.
Toimetaja: Oliver Kahu