Tallinna Sadama uute parvlaevade mootorivalik toob suured kulutused

Türgi laevatehases valmiv parvlaev "Tiiu". (Foto: Tallinna Sadam)
12.08.2016 7:30
Rubriik: Majandus

Erinevalt varasematest lubadustest saab uutes Tallinna Sadama parvlaevades kasutada üksnes kallist diislikütust, sest masinate tehnilise iseärasuse tõttu ei ole võimalik neid palju odavama veeldatud gaasi (LNG) kasutamiseks ümber seadistada.

"Segastel põhjustel ehitati uutele parvlaevadele hermeetilised ruumid LNG-mahutitele, mis võtavad päris palju ruumi ära, kuid peale osteti MTU-diiselmasinad, mida ei ole võimalik LNG kasutamiseks ümber seadistada," ütles mereakadeemia laevamehhaanika lektoraadi juhataja Heino Punab Postimehele.

Kui nafta kallinemine muudaks praamidel LNG kasutamise möödapääsmatuks, tuleks uute mootorite soetamiseks investeerida kokku paarkümmend miljonit eurot.

Saartega ühendust pidavatel parvlaevadel oleks LNG kasutamine Eestis selle keskkonnasõbraliku kütuse turgu mitmekordistanud ja vähendanud märkimisväärselt ka parvlaevaliinide ülalpidamiskulusid.

Tallinna Sadama tütarfirmast TS Laevad öeldi, et praeguseks pole veel tehtud arvutusi, kui palju läheks maksma Türgis ja Poolas valmivate parvlaevade ümberehitamine LNG kasutamiseks.

Toimetas
Karin Koppel

Nime väli peab olema täidetud
Mitte rohkem kui 50 tähemärki
Kommentaari väli ei saa olla tühi
Mitte rohkem kui 50 tähemärki
Kommentaari väli ei saa olla tühi
Mitte rohkem kui 1024 tähemärki
{{error}}

Teade toimetusele edastatud

Sellelt Ip-aadressilt on ligipääs piiratud

Samal teemal

Kommentaare veel ei ole. Ole esimene!

Vasta kommentaarile

+{{childComment.ReplyToName}}:
Vasta kommentaarile
Vasta

Laadi juurde ({{take2}})
Kommenteerimine on lubatud registreeritud kasutajatele!Olete sisseloginud kui {{userAlias}}
Nime väli peab olema täidetud
Mitte rohkem kui 50 tähemärki
Kommentaari väli ei saa olla tühi
Mitte rohkem kui 1024 tähemärki
{{error}}
Autendi ja kommenteeri ID-kaardiga.
Lisa uus kommentaar

täna etv2-s

täna raadio 2-s