Eesti Raudtee juht: raudtee kaheks jagamisega lõhuti toimiv ärimudel
Eesti Raudtee juht Ahti Asmann ütleb, et kaks aastat tagasi lõpule viidud Eesti Raudtee kaheks jagamine on kaasa toonud kulude suurenemise.
"Kui eraldamise eesmärk pidi olema konkurentsi tihenemine ja hindade alanemine, siis täna seda kindlasti öelda ei saa, sest operaatorite rohkus ei tähenda madalamat hinda," rääkis Asmann Eesti Päevalehele.
"Pigem tekitavad dubleeritud veovõimsused ja tugiteenused kulude suurenemist, killustatud dispetšeriteenused aeglustavad vagunite liikumist, ülikõrged raudtee kasutustasud tapavad meie naabritest efektiivsemalt tehtud tööst saadud konkurentsieelise,” loetleb Asmann probleeme.
Riigifirma, mis on siiani enda tulusid ja euroraha kombineerides omadega välja tulnud, kasumitki teeninud ja nõutaval tasemel investeeringuid teinud, on nüüdseks seisus, kus raudteel veetava kauba maht väheneb isegi kõige negatiivsematest prognoosidest kiiremini.
Toimetaja: Priit Luts