Majandusminister kallitest asenduslaevadest: esmatähtis on veo kindlustamine
Majandusminister Kristen Michal ütles, et olukorras, kus koos parvlaev Regula ostuga ja asenduslaevade rendiga läheb uute parvlaevade hilinemine maksma ligi 10 miljonit eurot, on esmatähtis siiski üleveo kindlustamine.
"Olen ka varem öelnud, et esmatähtis on veo kindlustamine ja valmisolek kasvõi selliseks juhtumiks, et kõik laevad hilinevad. Sadam saaks tänase info kohaselt võtta ka laevad mõni nädal kiiremini liinile, asenduslaevade asemel, kuid arvestades, et laevu tellitakse 20 aastaks, on väga tervemõistuslik, et kvaliteeti aetakse taga nüüd, mitte järgmised 20 aastat vigu," ütles Michal ERR-i uudisteportaalile.
Michal selgitas, et vastavalt 2014. aasta hanke tingimustele pidi Tallinna Sadam igal juhul varulaeva hankima, milleks osutus Regula. Seega Regula, kui lepingujärgse varulaeva investeering oli vajalik, et 2014. aasta lepingut täita.
"Asenduslaevade olemasolu on Sadama vastutus, sest 1. oktoober peavad nemad tagama üleveo, sellega mingeid riske võtta ei saa. On hea, et neil on olemas plaan B, ootasime seda augustis, sest homsest, 1.septembril peaks piletimüük algama," lisas minister.
Michal märkis, et Sadama üleveo projekti tasuvus on 7,4 %, ka koos kõigi kuludega, ning see on vastuvõetav ja hea tasuvus. "Kindlasti tuleb tehastelt küsida ka hilinemise puhul kõik võimalikud lepingulised tasaarveldused, et oma kulusid katta."
Ta lisas veel, et kui Sadam annab ministeeriumile täpsed ülevaated laevadest ja graafikutest, siis proovime leida parimad veovõimalused, kuid nõuetele mittevastavuse korral tuleb ministeeriumil Sadamale lepingujärgselt ka trahv teha. "Täpse suuruse saame arvutada siis kui detailid on selged, siis saame ka avalikult infot jagada," lõpetas Michal.
Toimetaja: Aleksander Krjukov