Maavalitsuse nõunik: Rail Balticuta poleks mõtet ka Tallinna-Helsingi tunnelil
Tallinna-Helsingi püsiühenduse ehk Talsinkifix projekti tasuvusuuringu eeluuring peaks valmima järgmise aasta veebruariks. Projekti üks tellijatest on Harju maavalitsus, mille arengutalituse nõunik Kaarel Kose sõnul soovitakse eeluuringuga teada, kas projektiga on üldse mõtet edasi minna.
Ta rääkis, et kui Rail Baltic saab valmis, siis annaks see Soomele võimaluse rongidega vedada kaupa senisest kiiremini Kesk-Euroopasse, kuid sel juhul jääks nende jaoks üks lüli - püsiühendus Tallinnaga - puudu. "Rail Baltic on tunneli eeldus, sest see on Läänemere idakalda kõige suurem projekt, mis peaks Ida-Euroopa ülejäänud Euroopaga ühendama. Kui Rail Balticut ei ole, siis pole millestki rääkida," ütles ta Vikerraadio saates "Uudis+".
Kose sõnul võimaldaks Helsingi ja Tallinna vaheline tunnel kahe linna sotsiaalsed, teaduslikud ja kaubanduslikud potentsiaalid ühendada. Ta tõi näiteks Taani ja Rootsi kogemuse, kus uuringute järgi mõjus kahe linna vaheline püsiühendus mõlema riigi majandusele positiivselt ning ühendas kaht riiki veelgi.
"Faktidele näkku vaadates pole me isegi mitte Läänemere ääres suurlinn, aga kui paneme Helsingiga kokku, hakkab midagi toimuma, me kasvame suuremaks, kui me tegelikult oleme," ütles nõunik.
Tema sõnul oleks Talsinkifix ehitamine järgmise 10-20 aasta perspektiiv, mis mõjutaks otseselt 2,2 miljonit Harjumaa ja Uusimaa piirkonnas elavat inimest.
Toimetaja: Maarja Roon