Euroopa lennuohutusamet esitas rangemate turvameetmete ettepaneku

Germanwings (Foto: Yves Malenfer/Reuters/Scanpix)
16.08.2016 16:01
Allikas: AFP/BNS
Rubriik: Välismaa

Euroopa Lennuohutusagentuur (EASA) esitas teisipäeval soovitused lennukimeeskondade tõhusamaks kontrolliks, et hoida ära piloodi tekitatud sihilikud lennuõnnetused nagu eelmisel aastal Prantsuse Alpides.

Euroopa Komisjon tegi EASA-le 2015. aasta mais ülesandeks vaadata 150 inimese elu nõudnud Germanwingsi lennuõnnetuse valguses üle kokpitis tegutsemise reeglid.

EASA soovitas 2015. aasta juulis pilootide põhjalikumat arstlikku kontrolli, seal hulgas rohkem psühholoogilisi teste ning uuringuid alkoholi- ja uimastisõltuvuse väljaselgitamiseks.

Nüüd ütles agentuur, et need ettepanekud "võetakse aluseks Euroopa Komisjoni seadusalgatustele 2016. aasta lõpupoole".

EASA tegi juulis lennundussektori esindajate survel järeleandmisi algsest nõudest, et kokpitis peab lennu igal hetkel viibima kaks inimest. Uues ettepanekus antakse otsustusõigus ettevõtetele, kes panema asjad paika juhtumipõhiselt.

"Riskihinnangu võib lühidalt kokku võtta nii: kui hästi te tunnete oma meeskonda ja kui hästi kontrollite riske oma organisatsioonis," seletas EASA pressiesindaja AFP-le.

Saksa lennufirma Germanwings reisilennuk kukkus eelmise aasta 24. märtsil teel Hispaaniast Barcelonast Düsseldorfi Alpides alla. Surma said kõik 149 pardalviibinut.

Uurijad on välja selgitanud, et õnnetuse põhjustas depressiooni- ja enesetapukalduvustega teine piloot Andreas Lubitz (27), kes juhtis meelega lennuki vastu mäekülge.

Toimetas
Indrek Kuus

Nime väli peab olema täidetud
Mitte rohkem kui 50 tähemärki
Kommentaari väli ei saa olla tühi
Mitte rohkem kui 50 tähemärki
Kommentaari väli ei saa olla tühi
Mitte rohkem kui 1024 tähemärki
{{error}}

Teade toimetusele edastatud

Sellelt Ip-aadressilt on ligipääs piiratud

Samal teemal

Kommentaare veel ei ole. Ole esimene!

Vasta kommentaarile

+{{childComment.ReplyToName}}:
Vasta kommentaarile
Vasta

Laadi juurde ({{take2}})
Kommenteerimine on lubatud registreeritud kasutajatele!Olete sisseloginud kui {{userAlias}}
Nime väli peab olema täidetud
Mitte rohkem kui 50 tähemärki
Kommentaari väli ei saa olla tühi
Mitte rohkem kui 1024 tähemärki
{{error}}
Autendi ja kommenteeri ID-kaardiga.
Lisa uus kommentaar