Raport: Germanwingsi kaaspiloot Lubitz harjutas varem kiiret laskumist
Germanwingsi lennufirma kaaspiloot Andreas Lubitz, kes kukutas märtsis Prantsuse Alpides alla reisilennuki, võis samal päeval eelmise lennu ajal n-ö kiiret laskumist harjutada, teatasid Prantsuse uurijad vaheraportis.
Raportis selgitavad Prantsuse lennuõnnetuste uurimise büroo (BEA) uurijad, et Lubitz viis samal päeval Düsseldorfist Barcelonasse teel olnud lennuki mitu korda plaanivälisesse laskumisse, vahendas BBC.
Uurijad kirjeldasid, et kui piloot oli kokpitist väljas, sättis Lubitz lennukõrguse mitmel korral 30 meetri peale, mis on madalaim võimalik näitaja. Samas Bordeaux's asuva õhuliikluse kontrolli keskuse juhiste järgi pidi see olema 10,6 kilomeetri peal ning hiljem 6,4 kilomeetri peal.
Samas määras Lubitz ühel korral lennukõrguse ka maksimaalsele kõrgusele ehk 14,9 kilomeetri peale.
Lennukõrguste muutmine toimus kuni viie minuti jooksul ning algas pool minutit pärast kapteni kokpitist lahkumist.
Toimuvat ei märgatud, kuna Lubitzi tegevus toimus pärast seda, kui lennuk oli juba laskumisel. Pärast igat korda, kui kaaspiloot valis lennukõrguseks 30 meetrit, parandas ta end kohe ning valis õige lennukõrguse. Selle vältel lennuk teekonnast kõrvale ei kaldunud.
"Ma ei saa spekuleerida selle üle, mis toimus Lubitzi peas, kuid kõik, mida ma öelda saan, on see, et ta muutis seda nuppu mitu korda miinimumi peale," ütles BEA direktor Remy Jouty.
Lubitzit kahtlustatakse tahtlikult Airbus 320 allakukutamises 24. märtsil. Barcelonast Düsseldorfi teel olnud lennuki pardal oli 150 inimest, kes kõik hukkusid.
Lubitzil oli minevikus sügav depressioon. Saksa uurijad teatasid, et Lubitz oli varem otsinud internetist infot enesetapuvõimaluste ja kokpiti uste kohta. Allakukkunud lennuki musta kasti salvestitelt selgub, et Lubitz lukustas piloodi tahtlikult kokpitist välja ning viis seejärel lennuki laskumisse.
Prantsuse uurijad avaldavad lõpliku raporti aasta jooksul.
Toimetaja: Merili Nael