EgyptAiri musti kaste otsivad päästjad jooksevad ajaga võidu

Prantsuse mereväele kuuluv laev mais Vahemerel lennukirususid otsima suundumas. (Foto: Reuters/Scanpix)
14.06.2016 17:03
Rubriik: Välismaa

Mais Vahemerre kukkunud EgyptAiri lennukite mustad kastid peaksid 24. juunil lõpetama signaali edastamise ning päästjad jooksevad praegu ajaga võidu, et neid enne seda leida, teatasid Egiptuse uurijad.

Kui musti kaste ei leita, ei saa uurijad piisavalt teavet, et teha kindlaks, miks lend MS804 19. mail alla kukkus, vahendas Reuters.

Prantsusmaa lennuõnnetuste uurimisagentuur (BEA), mis Egiptust allveeotsingutel abistab, on öelnud, et üks uuringulaevadest võtab jätkuvalt vastu signaali ühelt lennuandmete salvestilt, mille asukoht on praegu kindlaks tehtud 1-2-kilomeetrise täpsusega.

Selleks, et musti kaste mere põhjast 3000 meetri sügavuselt kätte saada, peavad uurijad signaali väljastaja asukoha tegema kindlaks paarimeetrise täpsusega.

Egiptuse sõjaväelt saadud radaripilt kinnitas uurijate sõnul varasemat Kreeka ja Briti radariandmetel põhinevat infot, mille kohaselt tegi lennuk enne allakukkumist õhus veidraid manöövreid.

Egiptuse juhitav uurimiskomitee teatas, et on kiitnud heaks USA riiklikult transpordiohutusametilt (NTSB) saadud taotluse oma esindaja uurimismeeskonda saata. Alla kukkunud lennuki mootor oli valmistatud USA firma Pratt & Whitney juhitavas konsortsiumis. Tavaks on, et riik, kus mootorid valmistati, kutsutakse lennuõnnetuse uurimises osalema, ehkki see ei ole kohustuslik.

Lennukatastroofis hukkusid kõik 66 pardal olnud inimest.

Toimetas
Karin Koppel

Nime väli peab olema täidetud
Mitte rohkem kui 50 tähemärki
Kommentaari väli ei saa olla tühi
Mitte rohkem kui 50 tähemärki
Kommentaari väli ei saa olla tühi
Mitte rohkem kui 1024 tähemärki
{{error}}

Teade toimetusele edastatud

Sellelt Ip-aadressilt on ligipääs piiratud

Samal teemal

Kommentaare veel ei ole. Ole esimene!

Vasta kommentaarile

+{{childComment.ReplyToName}}:
Vasta kommentaarile
Vasta

Laadi juurde ({{take2}})
Kommenteerimine on lubatud registreeritud kasutajatele!Olete sisseloginud kui {{userAlias}}
Nime väli peab olema täidetud
Mitte rohkem kui 50 tähemärki
Kommentaari väli ei saa olla tühi
Mitte rohkem kui 1024 tähemärki
{{error}}
Autendi ja kommenteeri ID-kaardiga.
Lisa uus kommentaar