EST-brändi autor: brändi läheb vaja siis, kui jutt läheb raha peale
Eestis soojalt vastu võetud EST-brändi autor Eindhoveni linna brändistrateeg Peter Kentie ütles, et tema poolt pakutud idee abil saaks Eesti tutvustada enda kõige tähelepanuväärsemaid külgi ja jahmatavaid lahendusi, mis näiteks hollandlastes on palju huvi tekitanud.
Peter Kentie tunnistas "Terevisioonis", et EST-brändi idee nii soe vastuvõtt üllatas teda. "Peamine on see, et inimesed võtaksid idee hästi vastu, tunnetaksid, et see neile tõesti sobib," leidis Hollandi brändistrateeg.
Tema sõnul huvitutakse Hollandis Eestist, sest siin on ebatavalised mõtteviisid ja positiivselt jahmatavad lahendused. "Ka minust sai e-kodanik ning Hollandis tekitas see idee olla ühe riigi e-kodanik väga palju huvi," märkis Kentie.
Tänaseks viis aastat Eindhoveni linna mainekujundusega tegelenud Kantie sõnul soovis ta välja pakutud brändiideega teha Eesti maailmakuulsaks, kuid selle saavutamiseks on vaja ühte keskset ja siduvat ideed. "Sõna EST on väga lihtne, kuid samas väga tõhus viis, kuidas inimestele seda lugu edasi rääkida," selgitas Kentie.
Ta lisas, et bränd EST peaks tutvustama Eesti kõige erilisemaid ja märkimisväärsemaid omadusi ning nähtusi. "Kõik maailmas ei pruugi teada Eesti lugu ning sümboleid selle taga. Sel juhul on hea, kui riigil on olemas mingi bränd või visuaal, mis ütleb, kes te olete, ning teeb seda järjepidevalt," toonitas Kentie.
Samuti on tema sõnul bränd ka majanduslikult kasulik, sest ka näiteks Eindhoveni bränd loodi eelkõige majanduslikku kasu silmas pidades. "Põhimõtteliselt võib öelda jah, et brändi on vaja siis, kui jutt läheb rahale, sest viimasega saab tõsta majanduse konkurentsivõimet ning luua uusi töökohti," sõnas Kentie.
Toimetaja: Allan Rajavee