Sakkov NAG kasumist: parimal juhul on meil ninake vee peal aastal 2018
Novembris tööd alustanud Nordic Aviation Group (NAG) on esimese tegutsemiskuu jooksul teostanud koostöös Adria Airwaysiga 726 lendu ja teenindanud kokku 26 370 reisijat. Ettevõtte kliendid on 2016. aasta oktoobrini broneerinud 56 750 piletit. NAG-i juhatuse liige Erik Sakkov tunnistas, et algus on olnud kaugel ideaalist, kuid kinnitas, et alates järgmise aasta algusest hakatakse lendudel kasutama järjest rohkem Eesti lennukeid ja pardameeskondi.
Nordic Aviation Groupi juhatuse liikme Erik Sakkovi sõnul on ettevõtte populaarseim liin olnud Stockholm (Arlanda), kuhu on toimunud ka kõige rohkem lende.
"Mõistame, et algus on olnud kaugel ideaalist," tunnistas Sakkov, kes tänas ettevõtte nimel kõik kliente, kes on uut lennukompaniid usaldanud.
Ta märkis, et tegu on olnud päästeoperatsiooniga, mille eesmärk on tagada Eesti elanikele vajalike lennuühenduste jätkumine. "Meie esmaseks eesmärgiks on klientide rahulolu ja seepärast võtame iga kliendi tagasisidet kui ettepanekut," kinnitas Sakkov, kelle sõnul on kõige olulisem näitaja see, et järgmiseks aastaks on juba broneeritud üle 56 tuhande pileti, vahendas "Aktuaalne kaamera".
Nordic Aviation plaanib veidi uuenevast liinivõrgust rääkida detsembri lõpus, kuid juba praegu on müügis hooajalised suvelennud Nice’i ja Spliti.
Kui täna teostavad Nordic Aviationi eest lende veel partnerlennufirmad NextJet, BMI ja Carpatair, siis juba hiljemalt uue aasta alguses loodetakse lendama saada esimene oma lennuk Eesti meeskonna ja eestikeelse pardateenindusega.
Sealt edasi toimub oma lennukipargile üleminek järk-järgult vastavalt lennukite olemasolule ja Eesti meeskondade koolitamiskavale. "Kõige tähtsam ongi oma lennukite peale üleminek, võõrastest teenindajatest välja tulemine, see protsess on umbes nii et lennuk ja kuu, lennuk ja kuu, aga loodame et suveks on see ettevõte meil kontrolli all," selgitas Sakkov.
Ekspert: NAG näidaku pikemat visiooni
Seetõttu loodetakse ka uue lennufirma terviklikku brändi loodetakse avalikkusele tutvustada suvel 2016.
Lennundusekspert Toomas Petersoni sõnul on oluline, et uus firma teadvustaks avalikkusele selgelt oma tulevikuvisiooni.
"NAG peaks omanikule riigile, aga eelkõige klientidele teadvustama, missugused on selle uue firma visioon ja eesmärgid mingiks ajaks ette," selgitas Peterson. Tema hinnangul aitaks äriloogika selgitamine ja tegevuseks kasutatavate lennukite tutvustamine kaasa tuntuse ning usalduse kasvatamisele.
Sellisel juhul võiks lennuettevõte Petersoni hinnangul kunagi ka kasumisse jõuda.
Kasumit prognoosib NAG 2018. aastaks. "Me oleme rääkinud, et kõige paremal juhul me näitame, et meil on ninakene vee peal 2018," märkis Sakkov.
Toimetaja: Allan Rajavee